10 zdravých tipov a výhod grilovania

12.10.2020

Grilujeme, baby, grilujeme. Bez ohľadu na to, aká je teplota, všetci sa môžeme zhodnúť, že je tu stále skvelé grilovacie počasie. Od hamburgerov po zeleninu  - máte veľa skvelých možností, ako si ich pochutnať. Najlepšie na tom je, že grilovanie nie je len zábava, ale môže byť dobré aj pre vás.

5 prínosov grilovania pre zdravie

Varenie pokrmov na grile a sporáku alebo rúre má svoje zdravotné výhody . Prejdeme si niektoré z výhod pre zdravie a dáme vám niekoľko rád, ako si pochutnať na niektorých chutných a zdravých jedlách. Začnime s piatimi zdravotnými výhodami.

1. Jete menej tukov

Keď grilujete, zjete menej tukov, pretože prebytok odkvapkáva z roštov. Popremýšľajte, ako si na grile uvaríte hamburger a naopak na panvici na varnej doske . Na grile sa tuk uvarí. Na panvici na varnej doske tuk nemá kam ísť, a tak sa spojí a nakoniec ho mäso znova vstrebá.

2. Zelenina na grile je pre vás lepšia

Väčšina ľudí si neuvedomuje, že zelenina si pri grilovaní zachováva viac svojich vitamínov a minerálov. To platí najmä pre zeleninu, ktorá má nízky obsah vody.

Navyše zelenina, ktorú hodíte na gril, je zvyčajne čerstvá a sezónna, čo je o stupeň viac ako v konzervovaných verziách. Balenie do alobalu alebo len tak položenie na gril, varenie zeleniny týmto spôsobom je nutrične výhodné ako varenie alebo vyprážanie.

3. Mäso zadržiava výživné látky

Keď hodíte do ohňa plátok mäsa, ušetrí to v skutočnosti viac riboflavínu a tiamínu. Obe tieto živiny hrajú v zdravej výžive zásadnú úlohu a s každou z nich majú veľa zdravotných výhod.

4. Používate menej masla

Ak ste pánom v grile a neprepečiete jedlo, dáte si šťavnaté kúsky mäsa a chutné vegetariánske jedlá. Pretože gril zachytáva viac vlhkosti, budete mať menšiu tendenciu siahať po masle alebo iných koreninách, ktoré vám vylepšia jedlo. To znamená nielen to, že jete menej kalórií, ale do tela si dávate aj menej nezdravých látok.

5. Grilovanie ide aj mimo aktivít

Grilovanie vás dostane von. Veľa rodičov sa pri grilovaní večere prehadzuje okolo frisbee alebo kopne loptu so svojimi deťmi do trávy. Akt varenia a stravovania vonku podporuje väčšiu aktivitu, o ktorej všetci vieme, že je len bonusom za zdravie, ktorý je súčasťou vašej chutnej večere.

5 tipov na zdravé grilovanie

Predtým, ako na večeru zapálite gril, máme niekoľko tipov, ako urobiť vaše ďalšie jedlo ešte zdravším. Tu je päť tipov, ako vylepšiť stravu svojej rodiny pri grilovaní.

1. Nakúpte chudé mäso

Aj keď sú cheeseburgery grilovacím základom , mali by ste obmieňať svoje vonkajšie menu. Vyskúšajte chudé kusy mäsa, ako je kuracie, rybie alebo bravčové mäso. Ak máte chuť na hamburger, vyberte si najchudobnejšie hovädzie mäso, aké nájdete. Hľadajte na obale označený štítok 93/7. To znamená, že iba 7 percent je tukov. Čím je mäso štíhlejšie, tým je pre vás zdravšie.

2. Grilujte svoju zeleninu

Každé jedlo by malo mať zeleninu, takže keď grilujete, pridajte do grilu pár paprík alebo cukety. Vyskúšajte grilovať sladkú kukuricu alebo si ako prílohu pripravte šalát. Špenátový šalát s ľahkým vinaigretovým dresingom je ďalším doplnkom nabitým živinami, ktorý je obľúbený medzi mnohými ľuďmi.

3. Použite radšej plyn ako drevené uhlie

Podľa toho, na koho sa pýtate, niektorí lekári tvrdia, že drevené uhlie použité pri grilovaní môže vystaviť vás a vaše jedlo chemickým látkam spôsobujúcim rakovinu.

Ak chcete na varenie použiť drevené uhlie, odporúča sa, aby ste mäso neprepálili a čo najviac ho udržiavali mimo dymu. Ak môžete, lekári odporúčajú používať plynový gril. Nielen, že je to čistejší spôsob varenia, vyhnete sa aj možnej prílohe známeho karcinogénu .

4. Marinujte svoje mäso

Kto by nemal rád steak marinovaný v medovo-cesnakovej poleve alebo bravčové kotlety s citrónovým korením?

Dobrou správou je, že marinovanie nezlepší iba chuť vašej večere, ale môže skutočne zlepšiť aj vaše zdravie. Keď sa mäso varí pri vysokých teplotách alebo sa varí na drevenom uhlí, existujú určité obavy z prenikania chemikálií spôsobujúcich rakovinu do mäsa. Predpokladá sa, že marinovanie mäsa pomáha eliminovať tieto chemikálie až o 99%.

5. Vyskúšajte zdravé alternatívy

Ak sú vašou možnosťou grilovania hamburgery a steak, môžete sa kedykoľvek inšpirovať na internete. Existuje celý rad kreatívnych a prekvapivých receptov na gril. Skúšali ste napríklad niekedy pripraviť na grile pizzu? Je to možnosť. Chyťte v obchode nejaké celozrnné cesto, otočte gril na maximum a pridajte omáčku a zeleninu na grilovanie niečoho iného ako hovädzieho mäsa.