Ako jesť zeleninu na chudnutie

15.10.2020

Zelenina je dôležitou súčasťou každej stravy, ale je obzvlášť dôležitá, ak sa snažíte schudnúť. Výmena kalorických jedál so zeleninou vám môže pomôcť zhodiť pár kíl a dostať sa zdravšie. Ak si chcete tieto výhody vychutnať, ale neviete, kde začať, ste na správnom mieste! Potrebujete len niekoľko jednoduchých úprav, aby ste vo svojej strave dostali viac zeleniny a podporili svoju cestu pri chudnutí. 

Správna zelenina :

1. Nahraďte vysoko kalorické jedlá zeleninou, aby ste znížili kalórie. Konzumácia zeleniny podporuje chudnutie iba vtedy, ak ju používate ako náhradu iných potravín. Ak nič nevystrihnete a začnete jesť viac zeleniny, v skutočnosti pridávate kalórie a to určite nechcete! Pomocou týchto návrhov môžete do stravy pridať zeleninu a odstrániť položky s vyšším obsahom kalórií, aby ste znížili celkové kalórie a znížili svoju váhu.

  • Dať si menšiu porciu mäsa, ale pridať si na večeru šalát, je príklad dobrej náhrady.

2. Jedzte vodnú zeleninu, aby ste sa cítili plnší. Ak držíte diétu, objem vodnej zeleniny vám pomôže cítiť sa sýty bez toho, aby ste zjedli toľko kalórií. Medzi vodnú zeleninu, ktorá vám pomôže zasýtiť, patrí zeler, brokolica, zelené fazuľky, cuketa a špargľa. 

3. Získajte všetky svoje denné živiny pomocou listovej zelenej zeleniny. Ak držíte diétu, je dôležité dbať na to, aby ste každý deň prijímali dostatok vitamínov a minerálov. Našťastie je to listová zelenina plná, takže môžete získať väčšinu svojich denných živín zahrnutím do svojej obvyklej stravy. Táto zelenina je tiež obzvlášť nízko kalorická, takže je ideálna na lepšie chudnutie. Dajte si veľa špenátu, šalátu, brokolice, ružičkového kelu, kapusty a kelu, aby ste si tieto výhody mohli vychutnať. 

  • Aj keď technicky nie je listovo zelená, karfiol je tiež veľmi zdravý a má podobné výhody.
  • Listová zelenina tiež zvyšuje vaše kardiovaskulárne zdravie, čo je určite dobrá vec!

4.  Naložte si zeleninu bohatú na vlákninu, aby ste mali sýtosť. Rovnako ako pri vode, aj vláknina je dôležitá pre to, aby ste sa cítili plní. Tiež trávi pomaly, takže zostanete dlhšie sýti a po jedle budete mať menšiu chuť jesť. Medzi dobré možnosti vlákniny patrí fazuľa, brokolica, listová zelenina, zemiaky so stále zapnutou šupkou a karfiol.

  • Vláknina tiež pomáha udržiavať vaše tráviace a kardiovaskulárne zdravie. Viac vlákniny prospeje vášmu celkovému zdraviu, nielen vašej váhe.
  • Všeobecne sa odporúča, aby ženy prijímali 20 - 25 g vlákniny každý deň a muži 30 - 38 g.

5. Znížte počet druhov škrobovej zeleniny, ktoré konzumujete. Škrob je sacharid a škrobová zelenina má tendenciu mať viac kalórií ako neškrobové druhy. Ak sa snažíte schudnúť, nemáte toľko škrobovej zeleniny, aby ste znížili celkový príjem kalórií. Niektoré druhy vysoko škrobovej zeleniny zahŕňajú zemiaky, tekvica, hrášok a kukurica. 

  • Škrobová zelenina je stále nabitá výživnými látkami a určite sa jej nemusíte úplne vyhýbať. Len ich nemajte každý deň.