Ako si vybrať potraviny, ktoré pomáhajú udržiavať vašu krásu

15.10.2020

Skvelý úsmev, žiarivé vlasy, pokožka, nechty a štíhla postava vám môžu dať pocit dôvery. Kozmetický priemysel predáva širokú škálu produktov, ktoré sľubujú večnú krásu, napriek tomu vás nič zvonku neurobí tak krásnym, ako vyživovanie vášho tela zvnútra zdravou stravou. Spolu s používaním zdravých návykov na starostlivosť o seba, ako je čistenie zubov a umývanie tváre, si môžete vybrať zdravé a zdravé jedlá, ktoré skrášlia vašu vonkajšiu stranu a celkovo vás zdravšie. 

Vytvorenie krásneho úsmevu :

1. Pite zelený čaj. Uskutočnila sa štúdia japonských mužov o vplyve zeleného čaju na ďasná. Ukázalo sa, že vypitie aspoň jednej šálky zeleného čaju jedenkrát denne zabráni ochoreniu ďasien. Môže to byť preto, že zelený čaj obsahuje antioxidant katechín, ktorý môže pomôcť zmierniť zápal. 

  • Pamätajte, že zelený čaj obsahuje kofeín, ktorý vás udrží v noci. Ak zistíte, že vám to robí problém, vypite to skôr v priebehu dňa.
  • Uvedomte si, že nadmerné pitie zeleného čaju môže mať vedľajšie účinky, ako napríklad nepríjemné pocity v žalúdku alebo dokonca nepravidelný srdcový rytmus. Niektorým z týchto problémov sa môžete vyhnúť pitím verzie bez kofeínu.

2. Vynechajte citrusové džúsy. Kyselina v citrusových džúsoch môže spôsobiť zmätok na vašich zuboch a časom poškodiť sklovinu. Grapefruit a citrónová šťava sú dvaja z najhorších vinníkov a problémom môže byť aj sóda.

  • Ak napriek tomu chcete tieto džúsy piť, skúste použiť slamku a potom si ihneď potom opláchnite alebo umyte zuby. Slamka do istej miery ochráni zuby v prednej časti úst a voda pomôže vypláchnuť kyselinu v zadnej časti úst.
  • Okrem toho vynechajte swishing. Ak máte tendenciu šľahať si sódu alebo džús okolo úst, mali by ste si zvyknúť rýchlejšie prehĺtať. Čím dlhšie držíte sódu v ústach, tým väčšie škody môže spôsobiť.

3. Potraviny vyberajte podľa textúry. Potraviny, ktoré sa ťažšie rozkladajú, ako napríklad chrumkavé alebo žuvacie jedlá, zvyšujú tvorbu slín v ústach. Tieto sliny sú nevyhnutné pre udržanie zdravia vašich úst, pretože znižujú množstvo kyseliny v ústach, ktoré vytvárajú baktérie. Okrem toho tieto druhy chrumkavých jedál pomáhajú odstraňovať zubný povlak

  • Kyselina vedie k dutinám, a preto je dôležité udržiavať hladinu kyseliny na nízkej úrovni. Vyskúšajte potraviny, ako je mrkva, jablká alebo orechy.
  • Držte sa však ďalej od lepkavých, žuvacích cukríkov. Ich lepivosť umožňuje cukru dlhšie sa zdržiavať v ústach, čo podporuje baktérie v tvorbe väčšej kyslosti. Mali by ste sa tiež snažiť vyhnúť občerstveniu, ako sú zemiakové lupienky a sušienky, ktoré môžu byť pre vaše zuby ešte horšie, pretože sa držia ešte dlhšie.

4. Dajte si čedarový dezert. Jesť po večeri trochu tvrdého syra, napríklad čedaru, môže pomôcť znížiť kyselinu v ústach. Má tiež bielkovinu zvanú kazeín, ktorá spolu s vápnikom a fosfátom tiež pomáha chrániť zuby pred zubnými kazmi. Syr tiež zvyšuje tok slín a pomáha odplavovať kyseliny a cukry. Medzi ďalšie tvrdé syry patria parmezán, Colby a Gouda. 

5. Piť vodu. Voda môže pomôcť umyť baktérie a kyseliny, ktoré trápia vaše zuby. Skúste nejaké vypiť po každom jedle. Ak sú vaše ústa príliš suché, môže to zväčšiť dutiny. 

  • Určite obmedzte tmavé nápoje, ako je káva, sóda a červené víno, ktoré farbia zuby.

Skrášlenie pokožky, nechtov a vlasov :

1. Zamerajte sa na farebné výrobky. Ovocie a zelenina v červenej a oranžovej farbe môžu pomôcť udržať vašu pokožku krásnu. Vyskúšajte napríklad oranžovú a žltú papriku, mrkvu, marhule, sladké zemiaky a žltú tekvicu. Majú vysoký obsah antioxidantov a chránia vás pred účinkami veku.

  • Paradajky a čučoriedky majú tiež vysoký obsah antioxidantov.
  • Niektoré z týchto potravín, ako napríklad mrkva a sladké zemiaky, obsahujú aj vitamín A, ktorý tiež udržuje vašu pokožku zdravú a krásnu. Medzi ďalšie dobré zdroje vitamínu A patria chudé mäso a mliečne výrobky. 

2. Jedzte listovú zeleninu. Listová zelená zelenina, ako je kel, brokolica, špenát alebo zelená zelenina, by mala byť aj tak pravidelnou súčasťou vašej stravy, pretože je výživná na mnohých úrovniach. Ale sú skvelé aj pre vašu pokožku, vzhľadom na množstvo antioxidantov, ktoré obsahujú. Sú tiež dobrým zdrojom vitamínu A, železa, beta karoténu, kyseliny listovej a vitamínu C. Udržiavanie primeranej úrovne týchto živín pomôže zdravým vlasom a pokožke hlavy. Vitamíny skupiny B sú dôležité pre udržanie zdravej pokožky. 

3.  jahody. Jahody majú vysoký obsah vitamínu C. Vitamín C je nevyhnutný pre mnoho telesných funkcií a pomáha tiež hromadiť kolagén a znižuje tak riziko vrások na pokožke.

  • Skúste zjesť 1/2 šálky denne, čo vám dodá polovicu denného vitamínu C.
  • Medzi ďalšie ovocie s vysokým obsahom vitamínu C patria citrusové plody, ako sú grapefruity, pomaranče a citróny. Medzi ďalšie patrí kivi, mango, melón a melón.

4. Pridajte do svojej stravy olivový olej a ďalšie zdravé tuky. Je dôležité zahrnúť tieto tuky, aby sa zvýšila spotreba omega-3 mastných kyselín. Zdravé tuky, ako sú napríklad polynenasýtené tuky a mononenasýtené tuky, môžu pomôcť pokožke zostať mladšie a pružnejšie. Ďalej sú nevyhnutné pre to, aby pomohli vášmu telu prijímať ďalšie živiny, ako napríklad vitamín A a E, ktoré pomáhajú udržiavať pokožku zdravú.

  • Niektoré zdravé tuky zahŕňajú repkový olej, olivový olej, sójový olej,  a slnečnicový olej. Skúste pripraviť tieto oleje alebo ich pridať do zálievky.
  • Ak by ste radšej mali jesť tuky v tuhej forme, skúste jesť mastné ryby ako losos alebo orechy, avokádo a semená.
  • Znížte spotrebu omega-6 mastných kyselín, pretože v tele konkurujú omega-3 mastným kyselinám. Príklady týchto potravín zahŕňajú rastlinné oleje, ako je kukuričný olej, sezamový olej, slnečnicový olej a orechový olej.

5. Vyskúšajte edamame ako občerstvenie. Edamame je zdravé občerstvenie bohaté na bielkoviny. Okrem toho sa predpokladá, že izoflavóny v ňom obsiahnuté pomáhajú chrániť kolagén a udržiavať pokožku mladú.

  • Edamame nájdete vo väčšine obchodov s potravinami v sekciách mrazničky. Za pár hodín môžete v mikrovlnnej rúre naparovať pár minút na rýchle popoludňajšie občerstvenie.
  • Pamätajte, že nejete vonkajšiu škrupinu, iba fazuľu vo vnútri, aj keď už nájdete škrupinu, ktorú môžete pridať do šalátov.

6. Zaistite, aby ste prijímali dostatok bielkovín . Vaše vlasy, nechty a pokožka sú vyrobené pomocou keratínu z bielkovín. Ak ich nemáte dosť, vaše vlasy môžu v skutočnosti stagnovať. 

  • Vyberte si potraviny bohaté na bielkoviny, ako sú ryby, mlieko, vajcia a fazuľa. Napríklad mäso má 7 gramov bielkovín za uncu. Vajcia sú tiež skvelým zdrojom biotínu, ktorý dokáže spevniť lámavé nechty. Ak máte nedostatok biotínu, môže sa u vás vyskytnúť vypadávanie vlasov.
  • Mäso je tiež dobrým zdrojom železa a vaše vlasy potrebujú železo, aby zostali husté a zdravé.

7. Zahrňte do svojho jedálnička ryby pre dlhšie, lesklejšie vlasy. Ryby obsahujú omega-3 mastné kyseliny, ktoré pomáhajú vlasom rásť. Vyberte si ryby, ktoré obsahujú vysoké množstvo omega-3 mastných kyselín, napríklad makrela, tuniak alebo sardinky. Medzi ďalšie dobré možnosti patria mastné ryby, ako sú sumec, halibut, losos, morský vlk pruhovaný a tuniak dlhoplutvý. Tieto ryby tiež pomôžu pridať lesk. Nezabudnite jesť ryby najmenej dvakrát týždenne. 

  • Namiesto rýb môžete jesť vlašské orechy, repkový olej alebo tofu, ktoré tiež obsahujú veľa omega-3 mastných kyselín.

8. Chráňte pokožku pred spálením paradajkami a jablkami. Jablká obsahujú kvercetín, ktorý môže pomôcť odvrátiť škodlivé časti slnečných lúčov, ktoré spôsobujú rakovinu kože. Paradajky obsahujú lykopén, o ktorom sa preukázalo, že zvyšuje jeho ochranu pred slnečným žiarením, najmä ak ho konzumujete v koncentrovanej a varenej forme, napríklad v paradajkovej paste. Pamätajte, že je stále dôležité nosiť krém na opaľovanie a na ochranu pokožky pred slnečným žiarením vždy používať krém na opaľovanie. 

Udržiavanie svojej hmotnosti :

1. Na obed vyskúšajte polovicu avokáda. Zdravé tuky v avokáde vám môžu pomôcť odvrátiť hlad. Vo výsledku budete mať menšiu pravdepodobnosť, že sa občerstvíte popoludní.  Stále však musíte venovať pozornosť tomu, koľko avokáda zjete, pretože má vysoký obsah tukov, a teda aj vysoký obsah kalórií. 

2. Jedzte polievku. Polievky a prívarky obsahujú viac tekutín ako iné jedlá. Preto sa rýchlejšie zasýtite a zostanete dlhšie sýti a zároveň budete konzumovať menej kalórií. 

  • Určite si vyberajte polievky na báze vývaru, nie polievky na krémovom základe.

3. Zvýšte obsah chudých bielkovín vo vašej strave. Štíhly proteín je jednou z najefektívnejších potravín na zabránenie hladu. Skúste jesť ryby alebo kuracie alebo zeleninové bielkoviny, ako je šošovica alebo fazuľa.  Začnite deň s bielkovinami, aby ste sa cítili po celý deň plnší. Skúste si na raňajky dať varené vajcia alebo grécky jogurt. 

4. Zahrňte ražný chlieb, ktorý pomôže zasýtiť. Najlepšie je vždy celé zrno, ale keď sa budete chcieť rozhodnúť medzi týmito dvoma celými zrnami, môžete občas zvážiť výber ražného chleba. Ukázalo sa, že toto zrno prirodzene potláča vašu chuť do jedla a dokonca sa z neho pripravujú aj jedlá ako cestoviny a ovsené vločky