Všetko je v hlave

29.07.2020

Ak sa vám nedarí schudnúť, pravdepodobne je problém vo vašom myslení. To, ako veci vnímame a ako o nich premýšľame, ovplyvňuje naše pocity, správanie a fyzické prejavy tela. Naučte sa niekoľko psychologických trikov, ktoré vám pomôžu schudnúť!   

Malý tanier

Jeden z najúčinnejších trikov, ktorý skutočne funguje! Servírujte si jedlo vždy na malý tanier a jedzte ho menšou dezertnou vidličkou. Postarajte sa o to, aby ste mali plný tanier. Bude sa vám zdať, že máte na tanieri veľkú porciu a jedenie malou vidličkou vám bude dlhšie trvať. Tak dokážete ľahšie rozpoznať, kedy ste už sýti. S veľkou pravdepodobnosťou už potom nedáte nič do úst. A pritom ste v skutočnosti zjedli oveľa menej ako obvykle.

Koncentrujte sa

Nie je nič horšie, ako keď pri jedení sledujete televíziu alebo sedíte pri počítači. Pomaly si na to zvyknete a bez chrúmania pred televízorom už nevydržíte. Nerobte pri jedení nič iné! Sústreďte sa na jedlo. Vnímajte jeho tvary, farbu, vôňu i textúru. Vychutnávajte si ho, ako keby ste ho jedli prvý a poslednýkrát v živote.

Spomaľte

Zvyknete do seba rýchlo niečo nahádzať? Brzdite! Spomaľte v konzumácii. Tak doprajete mozgu i žalúdku dostatok času na uvedomenie si sýtosti.

Presvedčujte sa, že ste sýti

Viete, že máte na tanieri malú porciu, preto už dopredu tušíte, že nekončíte len pritom a schrúmete ešte nejaký dezert? Preč s takýmito myšlienkami! Povedzte si sami pre seba: "Preboha, toľko jedla nemôžem nikdy zjesť! Budem poriadne prejedená." Konzumujte jedlo tak, ako keby ste už boli naozaj sýti.

Načasujte svoj jedálniček

Naučte sa konzumovať jedlo v určitý čas. Tým, že si poviete, že olovrant si dáte vždy o 16:00, sa naučíte ovládať svoje impulzy a hlavne, posilníte stravovaciu disciplínu.

Nepreháňajte to s vážením

Ak každý deň stojíte na váhe a hypnotizujete ručičku, aby sa posunula smerom nadol alebo naopak ju preklínate, prečo vám zrazu ukazuje o kilo navyše, nečudujte sa, prečo naozaj nechudnete. Len zbytočne sa tým stresujete. Stačí, ak sa budete vážiť maximálne raz za týždeň. Nepanikárte, ak budete vážiť o kilo navyše. Môžu to spôsobiť hormonálne zmeny alebo zadržiavanie vody. Ak máte zlú náladu, radšej sa váhe vyhýbajte veľkým oblúkom.  

Nehovorte si, že ste tuční

Psychológovia sa zhodujú, že chudnutie má príčinu v našej hlave. To, akým spôsobom myslíme, sa odrazí na tom, ako sa cítime a správame. Nevhodné uvažovanie môže podporovať nevhodné správanie v súvislosti so stravovaním. Ak si budete stále hovoriť, že ste tuční a že to máte dané geneticky a preto nikdy neschudnute, aj keby ste robili čokoľvek, naozaj to tak bude. S takýmto myslením budete demotivovaní a do znižovania hmotnosti sa pravdepodobne ani nepustíte. Telo počuje všetko, čo myseľ hovorí.

Chváľte sa

Nekritizujte sa príliš a nenadávajte si. Radšej vyzdvihujte svoje prednosti a i tie najmenšie úspechy. Budete povzbudení a motivovaní pokračovať i naďalej na ceste za krásnym telom!